Dag 44-49, Hong Kong/Singapore

9 november 2011 - Dong Hoi, Vietnam

Na onze nachtelijke treinrit kwamen we in de voormiddag in Shenzhen aan. In het station stond heel goed aangegeven waar we de grens naar Hong Kong konden oversteken. Het ging allemaal vlotjes en na een paar uur kwamen we eindelijk in onze hostel aan. Dit keer viel onze hostel tegen. We moesten veel betalen voor een hele kleine kamer. Daria sliep ook in onze kamer, zodat we de kosten toch iets naar beneden konden halen. Mijn eerste indruk van Hong Kong: veel natuur! Je verwacht dit niet, maar zowel op het schiereiland Kowloon en de andere grote en kleinere eilanden is er veel natuur aanwezig. Daria was al een dagje eerder in Hong Kong en ze nam ons direct mee op uitstap. We wilden graag Hong Kong Island by night zien en de beste manier om dit te doen was de bus nemen naar Victoria Peak. De busrit was memorabel. Ze reed zo dicht bij de afgrond dat je bij momenten dacht dat als er een tegenligger iets teveel zou uitwijken dat je gewoon in de afgrond zou rijden, maar we zijn toch veilig boven geraakt :) We wandelden helemaal rond Victoria Peak en ik moet zeggen de dreigende onweerswolken en al die lichtjes op de wolkenkrabbers maakten dat het uitzicht over Hong Kong Island een speciaal karakter kreeg. We kropen die nacht vroeg ons bedje in. De volgende dag stond Lamma Island op het programma op aanraden van een ouder Australisch koppel. Ze hebben vroeger een tijdje in Hong Kong gewoond. Het is een klein eilandje dat gemakkelijk met de ferry vanuit Hong Kong Island te bereiken is. Het is bekend om zijn lekkere visschotels en voor de prachtige natuur. We hebben eerst een wandeling gemaakt en daarna lekker gaan chillen op een klein strand en wat verkoeling gezocht in de zee. We zijn op tijd terug naar Kowloon vertrokken omdat we graag de zondersgang wilden meepikken. Christian wilde eerst nog wat rondwandelen op Hong Kong Island terwijl Daria en ik de ferry terug naar Kowloon namen. We zijn eerst de boulevard afgewandeld waar we ook het standbeeld van Jackie Chan tegenkwamen en dan hebben we ons een leuk plaatsje uitgezocht om rustig van de zonsondergang te kunnen genieten. Het was Daria's laatste avond in Hong Kong en we zouden er iets leuks van maken. Bovendien hadden we met een Nederlanse afgsproken om naar de Nightmarket te gaan. Als je iets zoekt, kan je het wel voor een goedkope prijs op de nightmarket vinden. Mette (Nederlandse) had een beetje honger gekregen van al het rondwandelen, dus gingen we op zoek naar een klein restaurantje.We hadden er eentje gevonden en er was veel ambiance en we waren ook meteen weer de attractie van de avond :p Starende blikken, met ons op de foto willen.. het hoort er allemaal bij als je naar China gaat :) De inktvis die ze in het restaurant serveerden zag er niet uit maar was overheerlijk! Tegen middernacht namen we afscheid van Mette (de Nederlandse) en gingen we terug richting hostel, waar we nog een glaasje wijn dronken. Waarschijnlijk zouden we elkaar pas terug tegenkomen in het zuiden van Vietnam. De volgende dag was 't een pak kouder en het regende. Het was een uitgelezen moment om van het snelle internet gebruik te maken en wat foto's te uploaden. 's Avonds zijn we naar McDonald's gegaan om een hamburgerke steken. Echt vervelend dat het eten er ook duur is. We hebben dankbaar gebruik gemaakt van het goedkope fastfood eten :p De laatste dag in Hong Kong hebben we vooral veel rondgewandeld en ben ik in een fancy restaurantje Dim Sum gaan eten, dé specialiteit van Hong Kong. Ik wil nooit geen ander meer :p Het was zijn geld waard! De volgende dag stond ons de omslachtige vlucht naar Hanoi te wachten via Singapore. Het was de helft goedkoper om eerst naar Singapore te vliegen en daar het vliegtuig naar Hanoi te nemen. Dat betekende wel dat we een nachtje in de luchthaven van Singapore moesten doorbrengen maar dat hadden we er voor over. In Singapore luchthaven toegekomen zagen we een Burgerking en die Doubble Whopper heeft gesmaakt. Daarna gingen we op zoek naar een slaapplaats in de luchthaven en niet veel later zagen we nog mensen in een hoekje op de grond liggen en we hebben ons erbij gegooid. Ik heb mijn slaapzakje en kussen uit mijn backpack gehaald. Het zag er waarschijnlijk schraal uit, maar het was best nog gezellig en ik heb redelijk goed geslapen. De volgende dag was het nog eventjes wachten op onze vlucht naar Hanoi. Gelukkig konden we in de luchthaven gratis op internet, altijd tof :) En tegen middernacht kwamen we eindelijk in hostel in Hanoi aan. We kregen er een private twin room, omdat ze geen plaats meer hadden in hun dorms. Wij waren heel blij om eindelijk nog eens in een deftig bed te kunnen slapen, het deed deugd!

Groetjes,

Yrena

1. Milena:
    11 november 2011
    Burgers? Serieus? Loempia 's al beu gegeten?
  2. Yrena:
    11 november 2011
    Het was daar echt veeeeeel te duur, maar de loempia's en Dim Sum waren niet normaal lekker, zo heb ik ze nog nooit gegeten!!